Welke (half)edelsteen is dit?

De hoofdkleur is groen, en er zitten witte en zwarte stipjes in. Verder heeft de steen ook nog een paarse vlek -zie foto. Wie weet van wat voor (half)edelsteen dit hangertje gemaakt is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het ziet eruit als 'Californite' een soort nep Jade zeg maar....

Zie: bron
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uiteraard ben ik er meteen op gaan googelen. Californite staat ook bekend onder de naam vesuvianite, en afbeeldingen daarvan laten ook die paarsverkleuring zien. Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Deze edelsteen heet Zoisiet
Ik heb hier ook een hanger van
Plaatje bij antwoord